מידע למשווק




שיווק רב שכבתי - Multi Level Marketting

מה ההבדל בין שיווק רב שכבתי לשיווק רגיל?
בשיווק המסורתי, יצרן המעוניין לשווק מוצרים בארץ, אמור לשלם ליבואן, למפיץ ולבעלי החנויות על מנת שמוצר יגע למדף.
בנוסף, צריך לשלם למשרדי פרסום, יח"צ וקד"מ על מנת שהצרכן יבחר במוצר שלו מבין כל המתחרים.
כך יוצא למשל שצרכן משלם 10$ על מוצר, אך היצרן, לאחר תשלום לכל נותני השירות שבדרך, מקבל 1$ בלבד.
בשיווק רב שכבתי, היצרן מתגמל את הצרכן הצורך את המוצר ומתגמל אותו כאשר אחרים רוכשים את המוצרים בעקבות המלצתו.
בחברות אלה,  משלם היצרן כמחצית מהרווחים לצרכנים המפיצים, ומאפשר להם להנות מהכנסה פאסיבית.
ואת יתרת הכנסתו משקיע במוצרים איכותיים וייחודיים.